Bez profilu na Spotify se obejde málokterá kapela. Streamovaná hudba dnes tvoří většinu poslechů a umělcům přispívá do rozpočtu. Spotify toho ale umí mnohem víc než jen přehrávání hudby. Vytvořte si vytuněný profil na Spotify!
S profilem na Spotify vám pomůže například hudební manažerka. Ta propojí umělce s platformou a vyřídí za vás všechny náležitosti. Kapela se o nic nemusí starat a stará se pouze o přibývající fanoušky. Nebo si na to troufnete sami?
Začněte ověřeným profilem
Profily umělců se spravují prostřednictvím služby Spotify for Artists. Jedná se o nadstavbu ke streamovací službě, přes který se přihlásíte do svého profilu. Abyste získali přístup do backstage Spotify, potřebujete ověřený profil, neboli modrou fajfku.
Postup ověření profilu je snadný:
- Navštivte stránku Spotify for Artists.
- Najděte název svojí kapely.
- Zadejte e-mail, ze kterého se budete přihlašovat.
- Do e-mailu vám přijde šestimístný kód, ten napište do připraveného okna na stránkách.
- Potvrďte kliknutím na tlačítko Next.
- Vyplňte detaily o vás (stát, jméno a příjmení zastupující osoby, role zastupující osoby).
- Vytvořte si nový, nebo se připojte ke stávajícímu uživatelskému účtu.
- Propojte účet na Spotify for Artists s existujícím účtem na Twitteru nebo Instagramu.
- Potvrzením tlačítkem Submit odešlete žádost o autorizaci.

Celý proces ověření profilu trvá podle Spotify maximálně tři dny. Z naší zkušenosti to ale bývá o něco déle. Nicméně obecně platí, že čím více informací zadáte, tím větší šanci na ověření máte.
Propojení s Instagramem nebo Twitterem slouží k autorizaci a zajistí, že se ke správě účtu dostanou jen osoby s přístupem k ostatním kapelním profilům. Rozmyslete si proto, komu dáte přístup k vašim sockám!
Výhody ověřených profilů
Jakmile Spotify potvrdí ověřený profil, otevírá se vám řada možností. Spotify for Artists je analytický nástroj poskytující užitečné statistiky o posluchačích. Díky demografickému popisu objevíte třeba skupiny fanoušků v zahraničí a naplánujete podle nich turné.
Ověřené profily mají navíc rozšířené možnosti úprav. Spotify na profil přidává interaktivní prvky, které podpoří propagaci nebo prodej kapelních předmětů.

- Merch bar – propojením přes e-shopovou platformu Shopify prodáte fyzická CD, trička nebo placky.
- Koncerty a akce – fanouškům se na jejich hlavní stránce objeví datum blížícího se koncertu včetně možnosti nákupu lístků přes jednu z podporovaných ticketových sítí (u nás TicketMaster).
- Biografie – představte se vlastním fanouškům. Biografie na Spotify představují jednoduchou a efektivní možnost, jak se o vás fans dozvědí více. Napsanou biografii navíc indexuje Google, takže tím podpoříte i další marketingové kanály.
- Tvorba playlistů – inspirujte fanoušky novou hudbou a zároveň se sami propagujte. Playlisty na Spotify jsou silná zbraň. Když do tematického playlistu vložíte pár vlastních songů, nenápadně si zvýšíte poslechy a zapromujete vlastní hudbu.
- Žádost o zařazení do playlistu – nahrát singl do Spotify můžete s předstihem. Zároveň odsud můžete požádat o zařazení do playlistů přímo Spotify tým. Chcete zařadit do BandMa playlistu? Vyplňte tento formulář.

Kromě uvedených prvků na profilu upravíte logo, fotky a avatara. V tomto ohledu ale buďte opatrní. Kvůli častým změnám si fanoušci nezapamatují vaši vizuální identitu a nevybudují si s kapelou vztah.
Vymazlený profil je nutnost
Dobře vyplněný profil na Spotify vzbuzuje pozitivní první dojem a fanoušci na něm najdou informace o kapele. Díky modré fajfce vedle jména navíc fanoušci rychle zjistí, že se jedná o oficiální profil kapely a nikoliv nadšeného fanouška s jménem kapely v nicku.
Zatímco dříve fungoval dobře vyplněný MySpace, pak Bandzone a v posledních letech Instagram a Facebook, Spotify vám dává možnost propojení fanoušků s muzikou. Založení profilu je přitom snadné a zvládnete ho během pár minut.
V případě dotazů mi napište do komentářů nebo přímo mně. Nezapomeňte také mrknout i na další články.