Blitz Union jsou na české scéně teprve od jara 2019 a už za sebou mají pořádný kus hudební cesty i z velkolepých zahraničních stages. Co doporučují začínajícím kapelám, které se chtějí proslavit?
Bandma: Ahoj kluci, chvíli jsme se nebavili, z fotek je ale jasné, že jste se rozjeli na velké stage mimo Českou republiku. Co významného máte za sebou?
BU: Ahoj ahoj! Díky za pozvání! Máme za sebou letní sezónu, která byla více než vydařená. Letní highlight Blitz Union byly určitě dva německé festivaly, kde jsme měli tu čest šířit naše myšlenky letos poprvé – a tím byli M’era Luna a Amphi festival. Na obou akcích jsme otevírali druhé stages (hrací čas cca v poledne), ale počtem lidí a atmosférou jsme si připadali jako headlineři v 10 večer. Mega support publika od začátku do konce setu, domáhání se přídavku – prostě přesně to, co chceš jednou zažívat, když si zakládáš kapelu. 🙂
Amphi Festival (cca 13k návštěvníků) se koná na konci července v německém Kolíně nad Rýnem. Zaměřuje se na fanoušky elektro, dark EDM a alternativní hudby. Kapely na dvoudenním festivale vystupují jak na krytém, tak open air podiu. Kromě Blitz Union zde letos vystoupily kapely Covenant, OMD, Potochkine a další.
Konkurenční festival M’era Luna (cca 25k návštěvníků) se koná v první polovině srpna a zaujme lákavým severským vizuálem. Dvoudenní událost se koná v německém Hildesheimu a letos sem zavítaly metalové hvězdy Within Temptation, které doplnila jména Tanzwut, Project Pitchfork a samozřejmě Blitz Union.
Bandma: Nemůžu se nezeptat. Jak se vám to podařilo se dostat na dva konkurenční festivaly během jednoho léta?
BU: Předcházelo tomu spoustu dílčích kroků a práce celé naší Unie. Bookingová agentura ExtraTours Konzertbüro, se kterou v rámci Německa aktuálně spolupracujeme, si nás v předchozích letech řekněme “testovala” na menších akcích. Protože co si budeme povídat – podobnou šanci nedostaneš za měsíc. Nám to trvalo právě těch pár let.
Bandma: Můžete přiblížit, co je myšleno tím “testováním”?
BU: Sledovali odezvy na sociálních sítích i reakce na naše vystoupení, zjišťovali face-to-face feedbacky od lokálních promotérů a tak dále. To nakonec vyústilo v možnost předskakovat německé kapele Subway To Sally, se kterou právě dojíždíme tour k jejich nové desce.
Bandma: Kdybyste to měli přiblížit začínajícím interpretům… Mají šanci se pod takovou bookingovku vůbec dostat?
BU: Když se to podařilo nám, může se to určitě podařit i komukoli jinému – základ je kontinuální práce na několik let a nečekat že něco někdo odmaká za vás. Ono to zřejmě nejde moc urychlit, pokud by měl chtít někdo s vámi spolupracovat a nedělal by to jen z velkého osobního nadšení, potřebuje již vidět nějaké výsledky a na základě toho si eventuálně utvořit představu plánu spolupráce následujících let.
Bandma: Díky za skvělé podněty. Když vezmeme v úvahu, že se dá dohromady kapela se skvělými muzikanty a nápady včetně nástrojového vybavení, efektů, beden a dalšího aparátu… Jaký rozpočet na studia, klipy a reklamy si mají připravit, než se o ně labely a bookingovky začnou všímat? Jde mi o představu, v jakých řádech korun se celý ten cirkus pohybuje. Klip za 10 tisíc Kč to asi nebude.
BU: Do toho vstupuje spoustu faktorů, nedá se to asi takhle zobecnit. Záleží v jaké žánrové škatulce se interpret pohybuje, případně na jaké scéně. Někdo dokáže udělat díru do světa s nahrávkou a klipem dohromady do 20tis. Kč a někdo potřebuje investovat desítky – až stovky tisíc.
Řekli bychom co se nákladů týče, oproti např. rapperům (kteří mohou fungovat tak, že si koupí beat online), to mohou mít kapely těžší, protože v rámci dané konkurence je na produkci určitý technický-kvalitativní standard. Tomu je potřeba se přibližovat ze všech sil, aby se zvýšila šance, že zaujmete. Důležitá je i kvantita a vydávat singly pravidelně pro stimulaci algoritmů, která vám na oplátku mohou velmi pomoci i bez velkých investic do online marketingu.
Bandma: Souhlasím. Je potřeba myslet na všechno – marketingový algoritmus, technický-kvalitní standard a spoustu dalšího. Za sebe si dovolím doplnit, že je dobré myslet i na určitou image kapely, kam kromě vizuální stránky spadá i typ komunikace a další proměnné. Snad tímto rozhovorem kapely neodradíme.
BU: Doufáme, že ne! Dnes při všech těch možnostech v online světě se může stát cokoli. Je důležité to dělat s nadšením, tedy dávat tomu velkou prioritu a jak už jsme zmínili – setrvat v tom. Cesta je to trnitá, ale každý malý krůček vpřed vždy namotivuje v tom pokračovat a za ten pocit to stojí.
Bandma: Díky moc za rozhovor a rovnou zmiňte, kde vás v blízké době opět uvidíme i v ČR?
BU: Taky moc díky za prostor, Jane. Kdyby se chtěl někdo na něco ještě doptat, tak ať nám neváhá hodit zprávu.
Tímto vás všechny rádi zveme na náš koncert BLITZ UNION a to dne 10. 11. 2023 v Praze v Paláci Akropolis! Mějte se.
